![](https://192.168.150.30wp-content/uploads/2015/04/apif-skeneri.jpg)
Predstavnici Ministarstva pravde Republike Srpske, Ministarstva za ekonomske odnose i regionalnu saradnju Republike Srpske, Agencije za posredničke, informatičke i finansijske uslige Republike Srpske i Inspektorata Republike Srpske, održali su 21. aprila 2015. godine sastanak na kojem je izvršena primopredaja računarske opreme nabavljene u okviru projekta „Unapređenje investicionog okruženja i institucionalno jačanje – ICIS”.
Nabavljeno je sedam skenera koje je Inspektorat Republike Srpske kao Jedinica za implementaciju ICIS projekta nabavio za potrebe vođenja registra poslovnih subjekata za koji je zadužena Agencija za posredničke, informatičke i finansijske usluge Republike Srpske. Dio skenera će se koristiti u sudovima za skeniranje i digitalizaciju sudske građe o registraciji privrednih subjekata iz prošlosti u cilju formiranja jedinstvenog registra poslovnih subjekata. Finansijska sredstva za nabavku skenera nisu bila prvobitno predviđena Planom nabavki ICIS projekta, ali je zahvaljujući inicijativi Inspektorata dobijena saglasnost Svjetske banke za realokaciju postojećih sredstava i izdvajanje jednog dijela, upravo za nabavku pomenutih skenera.
Registar poslovnih subjekata ima veliki značaj za Inspektorat Republike Srpske, jer kao takav u elektronskoj formi predstavlja „bazu subjekata kontrole” i osnovu za efektivno i efikasno planiranje inspekcijskih kontrola. U sklopu ICIS projekta, kao posebna komponenta, predviđeno je i uspostavljanje Informacionog sistema za interoperabilnost koji će upravo omogućiti povezivanje registara koje vode institucije javne uprave Republike Srpske i elektronsku razmjenu podataka između njih.
Vlada Republike Srpske je Odlukom od 05.09.2012. godine prihvatila donaciju Švedske agencije za međunarodni razvoj (SIDA), a u svrhu realizacije projekta „Unapređenje investicionog okruženja i institucionalno jačanje – ICIS”. Administrator granta je Svjetska banka prema čijim pravilima i procedurama se vrši nabavka i finansijsko upravljanje u projektu. Projekat se sastoji od dva dijela, od kojih se prvi odnosi na entitet Republiku Srpsku i Brčko distrikt BiH, a drugi na entitet Federaciju BiH i zajedničke institucije Bosne i Hercegovine. Svaki pojedinačni dio projekta sastoji se od sljedećih komponenti: uspostavljanje sistema za razmjenu podataka i informacija, reforma inspekcija kroz unapređenje kvaliteta rada inspekcijskih organa i redizajniranje i pojednostavljivanje procedura osnivanja i gašenja preduzeća.