Obzirom da je u toku sezona godišnjih odmora, praksa republičke tržišne inspekcije je da pred početak i u toku sezone vrši pojačane kontrole putničkih agencija. Primarni cilj ovih kontrola je da se poslovanje subjekata odvija u skladu sa zakonom, što direktno utiče na korisnike ovih usluga i njihova prava koja prističu iz ugovora zaključenih sa agencijom.
U proteklom mjesecu izvršeno je 26 kontrola turističkih agencija, od čega je devet bilo sa utvrđenim nepravilnostima. Po tom osnovu donešeno je sedam rješenja o otklanjanju nepravilnosti i izdata četiri prekršajna naloga ukupne vrijednosti od 10.000 KM. Utvrđeni propusti odnosili su se na neažurne poslovne evidencije, sačinjavanje pojedinačnih ugovora i potvrda o putovanju sa korisnicima usluga, vođenje evidencija ugovora zaključenih sa trećim licima, te vođenje evidencija ugovora prodatih pojedinačnih turističkih paket-aranžmana ili izleta.
Kada je riječ o kontroli turističkih agencija prioriteti je da se utvrdi da li iste posjeduju licencu nadležnog Ministarstva trgovine i turizma Republike Srpske, kojom se odobrava obavljanje poslova turističke agencije. Dalje se kontroliše da li iste ispunjavaju uslove u pogledu prostora, kadrova, osiguranja, vođenja propisanih evidencija i drugo.
U smislu zaštite potrošačkih prava, kontroliše se da li su cijene ponuđenih aranžmana jasno istaknute, da li su programi putovanja dostupni potrošačima, da li je agencija upoznala korisnike usluga sa Opštim uslovima putovanja, da li se izdaju računi, da li se sa korisnicima turističih aranžmana sklapaju ugovori o organizovanju putovanja, da li im se izdaju Potvrde o putovanju i drugo.
Zakonom o zaštiti potrošača Republike Srpske propisano je da je turistička agencija koja obavlja poslove organizatora putovanja i turistička agencija koja posreduje u organizaciji turističkog putovanja obavezna da sa svakim potrošačem zaključi ugovor o turističkom paket-aranžmanu u kojem moraju biti navedeni svi neophodni podaci definisani ovim zakonom.
Potrošaču mora da se uruči najmanje jedan primjerak ugovora i u slučaju da to nije učinjeno od strane agencije, potrošači trebaju insistirati da im se uruči njihov primjerak.